субота, 9 січня 2016 р.

Розробка уроку з інформатики «Поняття про Інтернет».

Розробка уроку з інформатики
«
Поняття про Інтернет».


Тема: Поняття про Інтернет.
Мета: Ознайомити  учнів із поняттям «глобальна мережа Інтернет» та її призначенням. Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності. виховувати любов до рідного краю, його тра­диції і обрядів,
формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя,  працьовитість. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.
Обладнання:  ребуси, чарівна паличка , сніжинка, рушничок,  свічка , писанка, Конституція України.
Форма уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організація класу.
Любi друзi, хоч маленькi,
Ми вже добре знаєм,
Що зовемось українцi,
Славних предкiв маєм.
Батьо, мати, брат, сестричка
Та всі iншi члени роду –
Всi належать до одного
Українського народу.
Бо родитись українцем
це є честь i слава,
Рiдний край свiй прославляти –
Найважливiша для всiх справа
Україна - одна з найбiльших держав Європи. Столиця України – місто Київ. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони знайшли в нашому краї свою батькiвщину, називають матiр’ю соборну i суверенну Україну.
Громадянин - людина, яка постiйно живе у державi, користується її правами i виконує обов’язки, встановленi законами цiєї держави. А познайомитися з обов язками та законами нам допоможе інтернет.
 З нами уроком мандрувати будуть Оленка та Петрик.
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
1.Розумова розминка.
2. Повторення правил поводження у комп’ютерному класі.
Гра «Ніжки-долоні» (якщо правильно – плескати у долоні, якщо неправильно – тупати ніжками)
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...
Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! 
За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду!
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько!
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят!
Голова болить моя, Потерплю годину я!  
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!  
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!

Після виконання домашніх завдань Петрик і Оленка вирішили відпочити і за допомогою комп’ютерної мережі, яка з’єднувала їхні комп’ютери, почали надсилати один одному цікаві завдання. А ви зможете їх виконати?
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
На сьогоднішньому уроці разом із Петриком та Оленкою ви познайомитеся із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші куточки нашої країни України, навіть цілої планети - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати Інтернет, які Інтернет-служби існують у цій мережі.
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя.
Інтернет — це добровільне об'єднання тисяч мереж і мільйонів комп'ютерів по всьому світу, що дозволяє обмінюватися інформацією між ними. Складовими Інтернету є мережі різного масштабу: великі національні мережі, багато регіональних і локальних мереж. Тому Інтернет ще називають мережею мереж або глобальною(всесвітньою) мережею. Слово «Інтернет» походить від англійського International Network, що у перекладі означає «міжнародна мережа».
Комп’ютер під’єднується до мережі Інтернет за допомогою спеціального пристрою – модему. А поєднання комп’ютерів у мережу здійснюється за допомогою телефонного, кабельного, радіо- та супутникового зв’язку. Ця мережа, ніби павутиння, охоплює всю нашу планету. Саме через це Інтернет ще називають Всесвітньою павутиною.
Усі комп’ютери, підключені до Інтернету, знаходять один одного в автоматичному режимі. Люди взагалі не беруть участі в пересиланні повідомлень завдяки тому, що кожний комп’ютер має свою адресу — запис, який точно визначає місцезнаходження комп’ютера у мережі. 
2. Самостійна робота з підручником
Користування мережею Інтернет надає багато можливостей. Самостійно прочитайте у підручнику, для чого можна використати Інтернет
3. Продовження розповіді вчителя.
Крім цього, Iнтернет надає багато послуг. Основними й найпопулярнішими з них є:-  електронна пошта (e-mail)- система пересилання електронної кореспонденції;
-   всесвітня інформаційна служба Web;
-   пошукові системи, які допомагають знайти в Інтернеті потрібну інформацію за ключовим словом чи фразою;
-   інтернет-магазини – сайти, на яких розміщено фотографії товарів із вказаною ціною. Після замовлення придбаний товар привозять покупцю.
4. Виконання вправ та завдань у картках..
VІ. Практична діяльність учнів.
Вчитель.
    Громадянин України - це ти і я, це люди, які постій­но живуть в Україні, люблять її, є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її територію, ідеали, працювати в ім’я розвитку і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, її мову, бути добрим, чесним, милосердним, працелюбним.
   Сьогодні нас чекає незвичайна подорож у світ краси і добра, мрій і сподівань безмежними просторами милої України. Нас чекають труднощі і випробування, але нехай вони вас не лякають. Подорожувати будемо по такому маршруту:
Любов – Доброта – Вірність – Мрія – Щастя
Перша зупинка „Любов”
-         Щоб подорожувати Україною, давайте ж розберемося: що таке Батьківщина?
   Велика Батьківщина  починається з маленької домівки, де ви народилися, зі школи, де проходять ваші найкращі роки, з друзів, які зігрівають вас своїм теплом, з тихої казки бабусі, ніжної пісні матусі, доброї поради дідуся.
Учень:
Що ж таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою водиця.
В чистім полі криниця
Серед лугу далеко
У діброві лелека.
І веселка над лісом,
І стрімкий обеліск.
Вчитель.
Людське щастя від роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле.
Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне.
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне.
    - Любіть своїх рідних, даруйте їм радість і щастя. Давайте подивимось, що нам подарувала зірочка «Любові» (У скриньці - рушник).
    - А для чого дарують рушничок?
 (Повідомлення дітей)
Вчитель.   
 Рушник. Він пройшов через віки і нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх дітей, до всіх, хто не черствіє душею, він щедро простелений близьким і далеким друзям, гостям. Хай символ цей завжди буде в нашій хаті як ознака великої любові і незрадливості.
2-а зупинка «Доброта»
1. .Акція «Збери портфель другу».
2.. Розповідь з елементами бесіди про сусідів. Де б ми не йшли, не їхали, нас завжди оточують люди, яких називають сусідами. Вони бувають різними. Сусіди по квартирі, по парті, сусідами називають і людей, які сидять поруч в автобусі чи в кіно, сусіди, які живуть близько - близькі, далеко - далекі.
У хаті радість, сміх, а раптом - горе. Родина живе далеко. Кого кличуть на допомогу? Сусідів. І вони завжди допоможуть і в біді, і в радості. Недарма кажуть:«Коли біда чи неміч - сусідів клич на поміч». Із сусідами треба жити в мирі та злагоді. А що це значить? Так треба завжди прийти до сусіда на допомогу і не чекати, поки він скаже, щоб ти йому допоміг. Я впевнена, що ви дуже добрі, чуйні сусіди і з вас виростуть добрі люди.
Гра «Я дарую тобі»
(Зірочка «Доброти» дарує нам свічку - символ добра і чистоти, дерев'яну писанку - символ добра).
Фізкультхвилинка.
Діти по черзі передають один одному писанку по колу з побажаннями.
Вчитель. Пам'ятайте, діти! Ми завжди повинні нес­ти іншим світло любові й доброти.
Нехай існує істина стара -
Людина починається з добра.
3-я зупинка «Вірність»
(У чарівній скриньці - Конституція).
- Що ж таке Конституція?
Ст. 10. Державною мовою в Україні є українська мова.
Вчитель. А якщо в народу є своя мова, то є і сам народ. У нас є непорушна територія 603,7 тис. кв. м.
Ст. 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, все, що знаходиться на нашій землі є об'є­ктами права власності українського народу.
- Яка столиця нашої держави?
- Які великі міста, ріки?
- В якому селі живете?
- Які ви знаєте символи України, що вони означають?
Вчитель. Наша держава несе всім світло мира, любові, добра і злагоди. Ми, українці, ідемо в світ радими від того, що маємо свою державу, волю, рідну мову. І кожен із нас пов'язує свою долю з Україною. Для неї ми живемо, для її процвітання і блага. Буде багата держава, будемо краще жити і всі ми.
Разом.
Ми вчимося сьогодні у школі
І гартуємо наші серця.
З рідним краєм пов'язуєм долі,
Будем вірні йому до кінця.
4-а зупинка «Мрія»
(В скрині -Сніжинка). Свою мрію запишіть одним словом на аркуші. Повісьте на наше дерево мрій, поясніть, про що мрієте.
     - Про що мріють наші гості?
    Вчитель. А я мрію про те, щоб всі ваші мрії здійснилися.
5-а зупинка «Щастя» (У скриньці - чарівна паличка).
Вчитель. Наша подорож завершується. Перед вами велике, неосяжне зоряне небо України. Це небо дуже схоже на Інтернет
 Вивчайте його, бо багато на небі зірок, а значить, багато шляхів, щоб стати справжнім патріотом, гідним громадянином України, знайти своє щастяІ місце на землі.
VІІ. Підсумок уроку.
-        Що називають мережею мереж та всесвітньою павутиною?
-        З чого складається Інтернет?
-        Які Інтернет-служби ви знаєте?
-        Яке яку подорож ми зробили на сьогоднішньому уроці?
Гра «Ланцюжок» (учні по черзі називають, що можна робити за допомогою Інтернету)
    Вчитель
Хай вам, любі діти, сонечко сміється,
А погане - хай минеться.
Хай щастить вам, діти, всюди
 Хай ростуть з вас добрі люди!



Немає коментарів:

Дописати коментар